Zakup aparatu Nikon czy Sony

W tym dziale każdy początkujący może zadawać dowolne pytania dotyczące fotografii i rzeczy z nią związanych.

Moderatorzy: Q'bot, MATIzz

Zakup aparatu Nikon czy Sony

Postprzez witus » 11 lut 2018, o 15:38

Dzień dobry.
Mam na imię Witold i szukam pomocy w zakupie aparatu dla wnuka.
Chłopak pstryka sobie zdjecia i bardzo chce nowy aparat, wiem że oglada się za dwoma modelami Nikon Coolpix B700 i Sony dsc h400vb.

Ja jestem zielony jak szczypiorek w tym temacie, troszke czytalem ale ogniskowa, przysłona, iso brzmią troszke jak czeski film.

Proszę za tym o pomoc ekspertów w temacie ktory aparat będzie lepszy. Zdjęcia będą robione w pomieszczeniach przy różnym oświetleniu i czasem na dworze, dlatego też pytam bo te aparaty maja bardzo różne parametry przysłony, iso i migawki.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Dziękuję
Do widzenia
Witold
witus

Re: Zakup aparatu Nikon czy Sony

Postprzez Q'bot » 11 lut 2018, o 16:01

Jeśli Twój wnuk ma ambicje i planuje się na serio zaznajomić z fotografią najlepiej byłoby mu podarować aparat z trybem manualnym - najprostszą lustrzankę, czy też bezlusterkowca. Te modele, które wymieniłeś to zwykłe, drogie i mało funkcjonalne kompakty, które dość szybko zaczną stanowić ograniczenie w nauce.

Proponowałbym po taniości np. EOS'a 1300D, który gabarytami będzie zbliżony do rzeczonych kompaktów, za to zagwarantuje o wiele szersze perspektywy do edukacji ;)
Q'bot
Moderator

Postprzez witus » 11 lut 2018, o 16:21

Rozumiem sprawe czyli te dwa aparaty są nic nie warte?
Myslalem ze są fajne na początek i ze ja tez moglbym jakies zdjecia zrobic np ptakow w ogródku bo zoom maja chyba dobry.
A gdybyś miał wybierać spośród nich to który lepszy?
witus

Postprzez Q'bot » 11 lut 2018, o 17:27

witus napisał(a):A gdybyś miał wybierać spośród nich to który lepszy?

Może Nikon... choć oba są na kiepskim poziomie, patrząc przez pryzmat ceny...